Effects of n-3 fatty acids on autoimmunity and osteoporosis.
Fernandes G, Bhattacharya A, Rahman M, Zaman K, Banu J
Front Biosci 2008.:4015-20.
Decreased consumption of n-3 fatty acids (FA) and diets rich in animal
proteins, saturated fats and n-6 vegetable oils are associated with a
higher incidence of cardiovascular disease (CVD), certain malignancies
and autoimmune disorders such as rheumatoid arthritis and Systemic
Lupus Erythromatous (SLE), and renal disease.
Recent studies show that reduced calorie intake and supplementation of
diet with n-3 FA delays the onset of autoimmune renal disease,
primarily, due to increased antioxidant enzyme activities, decreased
NF-kappaB activation and decreased IL-1, IL-6 and TNF-alpha mRNA
expression in the kidney tissue.
Studies in rodents show that addition of n-3 FA and soy protein to
diet affords protection against bone loss induced by ovariectomy in
mice due to NF-kappaB expression and decreased activation of
osteoclasts.
Together, the availale evidence show that increased daily intake of
dietary n-3 FA decreases the severity of autoimmune disorders, lessens
the chance of developing CVD, and protects against bone loss during
post-menopause.
Frontiers in bioscience : a journal and virtual library [Front Biosci]
--------------------------------------------------------------------------------
Who loves ya.
Tom
Jesus Was A Vegetarian!
http://tinyurl.com/634q5a
Man Is A Herbivore!
http://tinyurl.com/4rq595
DEAD PEOPLE WALKING
http://tinyurl.com/zk9fk